hoe overleef ik de citotoets?

net zoals een spreekbeurt moet iedereen wel eens een citotoets doen. gebruik deze tips!

1. denk voordat je begint: "ik kan het, ik ga mijn best doen, het is geen wedstrijd dus het maakt niet uit als Pietje en Jantje meer vragen goed hebben dan ik"

2. als je een vraag niet goed weet, ga dan door met de volgende vraag en kom er later op terug, anders gaat al je tijd naar die ene som! alleen kan dat niet bij spelling

3. blijf geconcentreerd en laat je niet afleiden. 

4. de cito mensen willen alles weten, dus het is anders dan gewoon in de klas. let daar goed op

5. de uitslag is wat bij je past, je bent niet dom als iemand minder fouten heeft dan jij!

en het belangrijkste: Geloof in jezelf! anders lukt het sowieso niet

nou succes met de cito en gebruik deze tips!